Over Zoho

Wereldwijd werken hier dan 10 miljoen gebruikers met Zoho online tools. Maar weinig mensen weten dat ZOHO is opgericht in India. Momenteel werken er meer dan 2000 mensen en heeft Zoho kantoren in verschillende landen. Het hoofdkantoor is gevestigd in the Pleasanton California. 90% van alle medewerkers werkt op het kantoor van Chenmai in de provincie Tamil Nadu, India.

 
 

Adventnet

Oorspronkelijk startte Zoho in 1996 onder de bedrijfsnaam AdventNet en werd opgericht door Sridhar Vembu. Vanaf 2009 werd de nieuwe bedrijfsnaam aangenomen.


Zoho biedt een scala aan online Business productiviteit en samenwerking applicaties en is vaak met prijzen zijn bekroond. De producten van ZOHO worden dagelijks gebruikt door professionals die hun bedrijfsprocessen op een zeer productieve manier hebben ingericht. Dit alles zonder dat zij zich zorgen hoeven te maken over verouderde hardware of software. ZOHO heeft meer dan 25 online applicaties ontworpen.zij bedient meer dan 15 miljoen wereldwijde gebruikers en heeft kantoren in de Verenigde Staten, India, China en Japan.

Zoho CRM

ZOHO CRM is een zeer praktische online applicatie. Dit customer relationship management systeem doet alles wat je van een hedendaags pakket mag verwachten. Het helpt je jouw klant contact beter te organiseren je support te ondersteunen en je verkopen te stroomlijnen. Een groot voordeel van dit pakket: je kunt het vrij eenvoudig zelf inrichten. Wanneer dit voor jou te lastig is, kunnen wij dit uiteraard voor jou doen.


Als het systeem volledig naar alle mensen zijn ingericht, wordt het beginscherm na inloggen getoond. Deze startpagina is ook naar eigen wens in te delen. Hierin kun je bijvoorbeeld de openstaande taken getoond wordende zogenaamde verkoop trechter tonen. Zo zie je in één oogopslag welke taken er uitgevoerd moeten worden in de verkoop processen processen ervoor staan.


Feeds

Het tabblad Feeds geeft een overzicht van welke afspraken er de afgelopen periode zijn gemaakt, wat je recente contact momenten zijn geweest en geven een weergave van de

aanvullingen die onlangs in het systeem zijn gezet. Zo zie je in één tijdlijn wat je de afgelopen dagen bij verschillende opdrachtgevers hebt gedaan. Het is mogelijk om hier groepen aan te maken zodat je samen met je collega’s een recente gebeurtenissen kan monitoren. Feeds is een complete vervanging van de oude functionaliteit in Zoho CRM, namelijk de Pulse.


Leads

In dit gedeelte van de applicatie kan je je Leads invoeren. Dit zijn de bedrijven die nog geen klant zijn of nog geen klant zijn geweest. Een lead is niet hetzelfde als een opportunity. Een opportunity is een verkoopkans of mogelijk project. Zo'n project kan zich als kans voordoen bij zowel een Lead (new business) of een bestaande klant. Net als bij de andere onderdelen van dit systeem kunnen de velden naar wens worden ingedeeld en aangepast.